نوسانات فریبنده بازار آهن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به تحلیل اهن پرایس در اخبار بازار آهن، هرچند نوسانات اخیر بازار اهن پس از اعمال تحریم ها، برخی متقاضیان را تحریک به خرید آهن آلات مصرفی خود کرده است اما در مجموع سمت تقاضا حتی در ثبات قیمت ها قدرت خرید خود را از دست داده و به علت عدم پذیرش نرخ های جدید از سمت تقاضا بازار دیگر نمی تواند با چنین ترفندهایی مصرف کننده را ترغیب به خرید نماید.

کارشناسان  مشکل بزرگ و اصلی فعلی بازار مقاطع که کماکان نیز پابرجاست را  مازاد تولید و کمبود تقاضای موثر در اکثر مبادی می دانند. در فاز تامین میلگرد مورد نیاز  هر استان توسط تولید شاهد افزایش رقابت در بین تولید کنندگان هر استان برای جذب تقاضای موجود و استانی شدن توزیع می باشد.

البته در مورد تیرآهن ها و میلگرد های ذوبی به لحاظ برند خاص این محصولات و بی رقیب بودن آنها مساله کمی متفاوت است. در این میان شاهد صادرات چشمگیر چند تولید کننده خصوصی به کشور عراق می باشیم که البته با توجه به بازار مناسب ارزی در آن سوی مرز  دیگر علاقه ی زیادی به عرضه محصول در بازار داخل وجود ندارد. در حوزه نبشی و ناودانی با توجه به محدودیت تولید کنندگان و تطابق نیاز داخلی با میزان مصرف اوضاع به مراتب بهتر از حوزه میلگرد آجدار می باشد.

نکته جالب توجه در این است که  از تغییر نرخ پایه آهن آلات  هم آبی برای فعالان داخلی گرم نکرده است و تا رفع جدی موانع صادراتی، اوضاع بازار داخلی به همین منوال تداوم خواهد یافت. بدین ترتیب انتظار می رود دولت با تدبیری مناسب بتواند از کسب و کار های کوچک موجود در بازار آهن حمایت کند چراکه حاشیه سود بازار مقاطع در خرده فروشی به زحمت به یک درصد  و در عمده فروشی به زحمت به دو هزار تومان می رسد .





:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: